torsdag 5. november 2009

Kontrast og farger




Hva er ideen?
Ideen med dette bildet var først og fremst å ta bilde av to epler, der jeg også får med skyggen fra ulike vinkler. Ideen da jeg redigerte bildet var å få fram forskjellen på kontrast og farge. Når man bruker farger sammen med kontraster blir de veldig synlige iforhånd til alt det andre.

Hvilke fotoapparat har jeg brukt?
D60 AF -s DX zoom - Nikkor 18 - 55 mm f/3.5 - 5.6G ED II (D60 18- 55 II Kit).

Hvordan er komposisjonen?
Eplene er hosisontalt i bildet. Komposisjonen er vannrett linje.

Hvordan er lyset?
Lyset kommer litt ovenfra og siden av eplene, som får skyggen til å synes godt på høyre side av eplene.

Hvilke av de fem kategoriene hører fotoet til?
Fotoet hører til kontrast og farge.

Hva har jeg lært?
Jeg har lært å redigere bilder, få fram skyggen, og finne kompisisjonen i bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar